redred |
Centrum Dowodzenia |
|
|
Dołączył: 29 Sty 2006 |
Posty: 220 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
|
|
|
|
|
|
|
|
powstala nowa wersja jednej z najfajniejszych gier swego czasu
ciekawe czy ktos ja jeszcze zna :>
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: |
Another World High Resolution Collectors Edition
Odnowiona wersja klasycznej gierka w którą można grać w większych rozdzielczościach. Tła też są o wiele piękniejsze. Pierwsze wydanie było grą przełomową i dzięki swojej unikatowej atmosferze i stylowi osiągnęła status gry kultowej.
Gracz wciela się w rolę Lestera Knighta Chaykina – młodego fizyka, który został przeteleportowany do innego świata po tym jak piorun uderzył w akcelerator cząstek (przypominający cyklotron) w czasie przeprowadzania eksperymentu. Gracz zmaga się z naturalnymi niebezpieczeństwami Innego Świata: dziką florą i fauną oraz rasą humanoidalnych obcych.
Grafika, dźwięk, zaskakujące animowane przerywniki i wydarzenia w grze tworzą razem wyjątkową atmosferę. Małe animacje tła dają uczucie uczestniczenia w realnym, żywym świecie. Dla przykładu w dżungli na początku gry, ptaki latają w oddali, pnącza kołysają się na wietrze, a lwopodobna bestia czai się w tle, cichutko skradając się do gracza. W każdym momencie gracz może oczekiwać nagłej śmierci (zwykle zobrazowanej w zbliżeniu przez krótka animowana scenkę). Nie jest to zwykle zalecane przez projektantów gier, ale w Another World tworzy to wspaniały efekt. Na szczęście gracz ma nieskończoną ilość żyć i po śmierci kontynuuje grę od początku aktualnego etapu, a nie gry.
Mimo że przez całą grę nie pada żadne słowo, postaci komunikują się miedzy sobą i wyrażają emocje za pomocą wyrazu twarzy, gestów i działań. Gra wspaniale ukazuje nieskrępowana brutalność i nieludzkie okrucieństwo pozaziemskich wartowników, strach bezbronnych więźniów (gracza i pozaziemskiego obcego), którym grożą strażnicy i uczucie paniki, nieuchronnie zbliżającej się zagłady i smak oswobodzenia. Te uczucia powodują podjęcie próby ucieczki przez gracza i jego pozaziemskiego towarzysza z jednej klatki. Później powstaje między nimi coś na wzór przyjaźni, gracz jest odpowiedzialny za obcego, a obcy za gracza.
Sposób grania (gameplay)
Gra często łamała ograniczenia własnego interfejsu, co nadal jest rzadkością wśród gier. Często stawia gracza w zupełnie nowych sytuacjach, w których musi odpowiednio zareagować (nowe ruchy dodane do domyślnego sterowania). Dzięki temu gra jest jedna wielką przygodą, w której jesteśmy, co jakiś czas zaskakiwani. |
|
|